Kvällis

Jag minns inte om det var så "förr i tiden" (när jag bodde hemma) men numera är kvällsfika i vår familj nästan heligt. Det är bästa tiden på dagen, när någon frågar resten av familjen om vi ska äta kvällsfika. Alla säger alltid ja. 

De två senaste kvällarna har vi gjort det extra lyxigt. Och då pratar jag inte om påsen det stod "MAX" på igår, nej, det var bara förrätt. 

Vi har nämligen gjort smoothie och vitlöksbröd. Brorsan har ett grymt recept på hemmagjorda vitlöksbröd som blir såå goda! Och jag är ju självutnämnd smoothie-expert, det går aldrig fel! (Eller kanske ibland, men extremt sällan). 

Riktigt lyxigt att ha tid att göra ordentlig kvällis (ta sig tid). Och att få sitta ner och prata med familjen är så viktigt. Yngsta brorsan har vuxit upp vilket gör att han ibland kan vara den som ger de bästa råden när jag är fundersam. Det är som att prata med en vuxen. Min lilla lillebror! 

Vi har ju stora åldersskillnader mellan mig och mina bröder (förra året var vi 15, 20, 25 år) vilket kan vara utmanande. Men båda mina bröder växte verkligen upp när de började gymnasiet och nu har vi naturliga, vuxna relationer. Det är härligt! Jag tror och hoppas att vi kommer behålla dessa fina relationer livet ut. 

Kommentera här: