Syratålig

Veckans tredje och sista intervallpass med teamet är avklarat! Känner mig ändå förhållandevis fräsch, men det är väl för att mängden den här veckan varit låg. Kände mig inte förhållandevis fräsch när jag stack ut på första varvet idag, haha. Usch, va tungt det gick! Vet inte om det var jag, hjulen eller asfalten som var trög. Men har åkt fort på de hjulen (mina "regnhjul") tidigare och kroppen kom sig igenom passet på ett bra sätt, så var nog asfalten som var trög. Vi fick en sammanlagd lista på tider från idag och från samma pass tidigare i sommar (jag har dock inte varit med på detta pass tidigare) och det skilde ca 2 min i totaltid på passet jämfört med när det var torr asfalt. Sjukt egentligen. 

6x2km körde vi, fast den korta 2:an då, samma som på testracet. (Den är 2km på vintern tydligen, när man kör runt stadion, där det inte är asfalt.) Vi startade individuellt, tråkigt tyckte jag, men det var ju tydligen ett standardiserat pass. Det är de fan av, våra tränare. Standardiserade rundor ska det vara. Jag öppnade väldigt kontrollerat, kände mig seg på uppvärmningen och vi startar ju med en ganska rejäl uppförsbacke. Så till andra varvet kapade jag 14 sekunder. Sen låg det nån i rygg på mig på tredje varvet så jag lättade lite extra och kapade 13 sekunder till. Fullt sköt jag i ligg också. Jag har börjat nedräkningen till ny pipa så nu kan jag skjuta nästan alla pass med min tävlingsammo, anar ju inte hur den kommer gå i nya pipan, vet dock att den går bra i denna! 

Fick kriga mot mjölksyran hela passet men krigade bra. Hade ett lite sämre fjärdevarv innan jag gjorde bästa varvet på femte. Var uppriktigt sagt orolig för om jag skulle klara att åka fortare på sista, speciellt när jag frågade S om jag fick maxa och han sa ja. DÅ, tänk om jag inte hade bättre tid på sista!? Men även om jag var råstum så hade spurtvarvs-Anna enormt med krafter kvar. Jag kunde verkligen pusha hela varvet, kändes till och med nästan som jag hade krafter kvar! Med tanke på hur känslan var från början var det verkligen en underbar känsla. Sa detta till S efteråt och han konstaterade att jag då verkligen är mjölksyratålig. Och att det är väldigt bra! Och då kände jag mig väldigt nöjd med min träning i sommar och höst. Brukar ta en bit in i tävlingssäsongen för mig att få upp mjölksyratåligheten. Tänk om den är på plats redan? S kanske vet vad han håller på med ändå. Jag kanske kommer åka fort i vinter ändå. 

Skjutformen är fortsatt väldigt bra. Kändes nästan som vanligt idag med handen och allt. Med betoning på nästan. En tidig bom i första stå men 29/30 träff är bra!! Kändes bra så kunde utmana lite i hastighet också, inte gjort det sen innan skadan. Hoppas på att nästa vecka inte behöva förändra något i träningsplanen. Vill framförallt få till de sista skyttepassen innan jag drar till Mallis. 

Kommentera här: