Skytte i snö

God morgon från Lidingö! Känns så naturligt att spendera sista helgen i september här. Men det har jag ju gjort 11 av de 12 senaste åren också. Snart halva mitt liv alltså. Coolt. 

Efter en vecka med dåligt skytte var jag så illa tvungen att få till ett sista bra skyttepass innan nästan två veckors skyttevila. Det stormande och regnade. Men jag tog mig ut. Packade de sista 85 skotten av min tävlingsammunition till mitt sista pass med pipa nummer 4. Ser såååå mycket fram emot att prova min femte pipa när jag kommer hem från Mallis!! Längtar efter skyttepass när jag inte sprider över hela liggpricken med träningsammo. Har väldigt lite Polar kvar nu också, räcker kanske till tre pass. Men är nog inte så mycket mer kvar tills jag får nästa års tävlingsammo, yey!

Det gick ändå bra att skjuta igår. Hade mycket bättre tider än jag trodde i ligg, lite segare än vanligt i stå (snittade väl 25 istället för 23...) men avslutade med noll på 21 sekunder så det tog sig, så att säga. Hade faktiskt 100% i stå och 95% totalt, träffade 19-20-18. Pallade inte mer än 60 skott, speciellt inte när det började snöa! Ja, jag fick alltså årets första stå på mig den 28 september. 
(null)

Ingen vacker bild men bevis på snön i alla fall. 

Sen åkte jag hem, ställde mig på golvvärmen i badrummet en stund innan jag klädde på mig raggsockor och tjockaste tröjan jag äger. 

Det känns i alla fall väldigt bra att jag fick skjuta så pass bra på sista passet. Hann bli lite orolig efter två dåliga kombpass, att min bristfälliga skjutträning har gjort mig till en dålig skytt, men skyttet igår och från de tre första veckorna i september tyder på något helt annat. Blev ju bara tre bom igår, alla i ligg och alla på samma prick. Fjärdeskottspricken. Fick mig att fundera på om det var så sönderskjutet att det svarta var förskjutet. Så att siktbilden är rätt men skev. Men träffade ju hälften av skotten jag sköt i ligg på den pricken också, så var säkert dåliga skott. Eller mentala bommar.  

Känns väldigt bra att vara i Stockholm nu i alla fall. Första etappen mot slutdestinationen. Är väldigt nervös inför loppet imorgon. Vill så gärna prestera. Men får försöka att bara ha kul och lita på min egen förmåga. 

Kommentera här: