Lägerlivet

Det är lite tråkigt men otroligt skönt att vara på läger själv. Skönt att kunna sprida ut sig i hela stugan utan ångest. Det är såklart mycket trevligare att ha någon eller några med sig, speciellt om man hänger med folk med samma rutiner och så. Det här blir ju typ som att vara hemma, bor ju ensam där också. Fast med andra träningsmöjligheter. Jag gillar det. Föredrar att träna med andra men är rätt självgående och får gjort det jag ska oavsett. När jag gör min plan utan hänsyn till något blir den ju optimaliserad för mig. Men det är som sagt roligare att träna med andra. 

Fick lite panik idag när jag insåg hur kort tid jag ska vara här. Känns redan som jag är på väg härifrån. Fast jag bara kört två pass. Men det blev ju en väldigt kort vistelse. Men bra att få dessa dagar på snö oavsett. Fyra skatepass på snö blir det den här gången. 

I morse körde jag spänst. Trappan jag körde i var på gränsen för kort men det blev väldigt bra insats i hoppen då. Kändes som jag stabiliserade bättre än nånsin. Kände mig explosiv. Riktigt kul pass! Älskar verkligen trappspänst! 

Det har snöat lite i natt. Mysigt med inramningen det ger. 

Var otroligt kallt i morse också. Absolut inte van minusgrader!!

Började förresten dagen med precision. Ingen bra dag på vallen. Har stannat på 495, tredje raka 30+30 på 495 idag. Så detta blev inte årets sista 30+30, som jag kände när jag frös och inte hade räknat, hade ändå hoppet uppe, men hade en skev träffbild på mellanpricken i stå, bra samling men allt lågt vänster. Så blev dåligt med poäng på de 10 skotten. Det var också då solen började skina skarpt in i mitt öga. Behövs ögonlapp här när man skjuter på morgonen och solen är framme. Nej, lär över 500 en sista gång innan jag avslutar precisionsskyttet för det här träningsåret. 
(null)

Kommentera här: