Nöjd och glad

Efter måndagens pass ändrade vi om min plan lite. Vi bytte plats på skatekomb och klassiskt. Så körde lugnt klassiskt på förmiddagen igår och lätt styrka på em. Eller, den var ganska tung men ett kort pass med fokus stabilitet och rörlighet. Men det känns i magen idag ja! 

Och så körde jag skatekomb idag. Behövde en dags skyttevila efter att ha fallerat i sista stå i måndags. Men hade ju 11,6 i laktat också. Sköt ju inte dåligt innan det, men inte heller jättebra. 

En dags skyttevila gjorde väldigt gott och idag blev det 18+20+19 träff. S kom fram efter de första fyra serierna och undrade varför jag sköt så långsamt i ligg.... Efter det speedade jag upp farten lite, men bara så mycket att jag fortsatt kunde träffa bra. 

Han var nog väldigt nöjd med mig efter dagen. Han var väldigt glad i alla fall och då blir jag också glad. Vi har en härlig kommunikation. Vi är inte alltid överens om träning (men har upptäckt att vi är väldigt överens om vila!) men vi skämtar om våra olikheter istället för att bråka. 

Jag har en väldigt bra känsla i kroppen. Åkningen var inte på topp idag, men det var fruktansvärt tungfört och löst. Körde lite teknik med S och efter att ha kört treans växel uppför första backen sa han inte så mycket mer än att jag skulle åka som jag gjorde där. (Kände mig galet nöjd!) Men tekniken på trean har ju suttit från dag 1 på snö i höst. Måste nog tacka fysio Håkon för det. Kört hans aktiverings- och styrkeövningar nästan varje dag sen i juli och känner stor skillnad. Så skönt att det syns skillnad också. S petade mycket i min teknik på Sognefjell i somras. Nu sitter den! 

Men det är inte huvudsakligen fysiskt jag har en bra känsla i kroppen. Det är huvudsakligen för att jag har ett helt fantastiskt team runt mig. Vi har haft så härliga dagar (kvällar) tillsammans här i Idre. Jag blir hög på energi av att umgås med dessa underbara människor! Vi har en så bra stämning, vi har så bra tränare och vi har det så bra tillsammans! Tänk att jag skulle vara så lyckligt lottad att jag hamnade i fantastiska Trondheim Biathlon Team. Det var lite slumpmässigt egentligen men vilken underbar slump! Ikväll blir det bowling, jag är extremt taggad!! 

Kommentera här: