Blåsigt tröskelpass

Igår kväll blåste det upp rejält. Det var helt vindstilla på träningen som slutade strax efter sju. Halv nio gick jag ut för att valla skidor och då blåste det storm, helt galet. 

Så jag lämnade geväret hemma idag. Såg ut som det gick fint att skjuta, men ibland kom det rejäla stormvindar och då vill man inte befinna sig på mattan. Torrtränade när jag kom hem med en fin känsla så jag tror jag gjorde rätt val ändå. Ska blåsa mindre i helgen så får skjuta då. 

På planen idag stod tröskelintervaller. Max 40 minuter sa S så då blev det 4x10min. Lite skönt att åka utan gevär då man inte behöver starta och avsluta dragen på skjutvallen. Jag hittade en bana som jag gillade och som blev 10 minuter. Startade i S-kurvorna, gillar att mata trean upp där, och avslutade ovanför bron, inte på topp-toppen, men på toppen. Efter två drag behövde jag dock ner på stadion och dricka så tredje draget blev annorlunda. Tanken var att köra en tuffare bana sista två dragen men den blev för tuff så gick tillbaka till den första banan på sista draget. 

Förutom att tredje draget med den brantaste och längsta backen blev för tuff så gick det ganska bra. Hade teknik med S igår igen och tror vi hittat nyckeln på tvåan. Fast det trodde jag senast också. Men har med mig det vi jobbade på i Idre som grund, nu blev det bara lite finputs. 

Tycker det är jobbigt att jobba med teknik. Tycker liksom att det bara borde sitta där, efter så många år med skidåkning. Vet inte varför det ska vara så svårt. 

Kommentera här: