Östersund

Är på snabb-visit i Östersund. Min nuvarande kurs obligatoriska campus-helg. Det är det sista jag gör i skolan i år, förutom komplettering av sista rapporten. Förhoppningsvis kommer jag inte ha allt för mycket att komplettera, men vi har presentation med opponering så blir väl alltid något. 

Jag har varit extremt effektiv under dessa dagar och hunnit med massa trevligheter. Två mat-dejter med två bästisar, middag på Bastard Burgers i torsdags (kanske godaste hamburgaren jag har ätit så nu fattar jag varför alla hyllar den restaurangen, var nyfiken och blev riktigt nöjd) och lunch på Vezzo igår. Där är man aldrig missnöjd. Så underbart att umgås med vänner som man är 100% trygg med och kan säga allt till utan att skämmas. Det är det jag saknar mest med Östersund (det och Ica Maxi). Men livet förändras och sina vänner sprider ut sig över hela landet eller hela Norden. Men det är okej. 

Blev även spelkväll igår, som jag taggat inför det! HPTP (Harry Potter Trivial Pursuit). Sjukt kul, även om jag kunde mindre än vad jag trodde. Blev ändå mestadels snack igår kväll så det blev en sen kväll. Kunde dock inte gå hem utan att spela klart (tävlingsmänniska som man är) och när jag vann så var det så sjukt värt det! Alltså, sista avgörande frågan, den var inte lätt. Men jag visste att jag kunde den. ("What name did Hermione give to the sniffles when caught?") Hade en stund tidigare svarat fel på samma fråga, fast om Harry. En del av det roliga var att vi diskuterade de flesta frågor efteråt också och vi båda vet så mycket (vi kunde alltid svaren på de frågor vi inte fick)... Jag funderade snabbt på exakt vem det var. "Penny" fick jag ur mig. Fortsatte fundera vidare. Reste mig upp.  "Penelope" sa jag sen. Gick ett varv runt vardagsrummet. Sen kom hela namnet. "Penelope Clearwater". Det var rätt! Det jublet borde ha väckt hela huset. Sjukt skön vinst! Sjukt skön! 

Skola 10-17 igår, 8-17 idag (men har en förhoppning om att vi får sluta tidigare idag också). Sen åker jag hem till Trondheim igen. Snabb-visit som sagt. Precis mellan två testrace... (torsdag morgon och söndag morgon). Kombrace imorgon. Heja. 

Kommentera här: