Svettigt

Kan inte låta bli att älska sommarvärmen! Det är klart att man klagar lite på att det är för varmt men som jag sa idag: "hellre för varmt än för kallt!" 

Jag hade ett sjukt svettigt men otroligt fint förmiddagspass. Åkte rullskidor hemifrån upp till Gesundaberget där jag mötte upp mamma och några vänner för att fortsätta träningspasset med en tur runt "Buud-rundan". Typ 6km och uppför berget både på fram- och baksidan. Minns inte helt men runt 350 höjdmeter tror jag vi tog på en dryg timme. Väldigt mysiga stigar och väldigt fin utsikt från toppen! Verkligen ett otroligt fint förmiddagspass. Blev totalt 3:15, lite plustid blir jag glad för, troligtvis inte S. 

Sen åkte vi ner till Siljan. För min del var vattnet lite för isande för att det skulle vara skönt att svalka sig men alla "vuxna" (räknar inte mig som vuxen när jag hänger med mamma och pappa) badade glatt, haha. Jag stretchade i skuggan. Har bränt mig idag. Mest mitt dekolletage, glömde smörja där, klantigt. Men också lite vänster arm, solen låg på från det hållet under rullskidturen. Mammas svar när hon sett min röda färg: "det är nyttigt med D-vitamin!" 

Kommentera här: