Sommar i Mora

Även fast det nog är sommar överallt just nu så är det något speciellt med sommar i Mora, för mig. Det var helt underbart att öppna bildörren utanför huset igår och dränkas i sommarvärmen OCH doften av sommar. Vet inte exakt vilka växter som utgjorde lukten, delvis syren i alla fall. Men även något annat. 

Kändes som jag satte ute och bara log resten av kvällen. Men det är inte hela sanningen. Satt inne och log en lång stund också. Med min älskade familj. De får mig att le. 

Log även när jag skulle ut på första passet idag. Trots att gårdagens vilodag nådde 100% av daglig aktivitetsnivå på klockan (säger en del om vändorna jag gick ut och in med bagage och hur mycket jag fick lov att städa med tanke på att jag satt still i nästan 6 timmar, så lär ha några inaktivitetsvarningar också...) Träningsmotivationen är hög och jag älskar sommarträningen i Mora. Får se hur många favoritpass jag hinner med i år. Och om jag fixar tredje gången gillt på Bjarnerundan. 

Leendet blev i alla fall inte mindre av att morgonens löprunda blev i sällskap av bästis, det var effektiva 45 minuter tillsammans med otroligt välbehövliga. Vi har blivit bra på kvalitetstid nu när det inte direkt blir kvantitestid tillsammans. Det är speciellt att bo så långt ifrån sina bästa vänner och det är klart att jag saknar det. Men kvalitetstid är inte dumt det heller. Och saknar då nästan tillvaron i Torsby mer än i Östersund. På bästis-häng-fronten alltså. Men det var ju en helt annan tillvaro än min nuvarande. Då spenderade jag ju nästan varje dag, hela dagar, med mina bästa vänner. (Att vi stod ut med varandra!?) 

Log lite mindre under mitt styrkepass. Sjukt svag idag. Tror dock att det beror mest på ryggen. Kände hur den begränsade mig i många övningar. Med tanke på att jag var mycket starkare innan den började göra ont så tror jag mer på att jag är svag för att jag har ont i ryggen och inte att jag har ont i ryggen för att jag är svag. Men ryggen är mycket bättre nu, så det går åt rätt håll. Idag kunde jag tvätta fötterna! (Det har varit näst intill omöjligt de senaste dagarna.) 

Idag gjorde jag en variant på min höftlyft-övning. På pilatesboll! Den var extremt utmanande vilket tände glöden inom mig. Den varianten vill jag bemästra!!

Kommentera här: