Ingen bra dag

Idag hade jag en klart sämre upplevelse av glaciären. Efter gårdagens positiva känsla på förmiddagspasset hade jag verkligen sett fram emot dagens tröskelintervaller och varken regn eller storm påverkade mitt humör. Det påverkade däremot min åkning. Vilket i sin tur påverkade mitt humör. Jag hade problem med det isiga (saltade) underlaget och blåsten, kombinationen resulterade i värdelös balans som resulterade i att min åkning blev stressad. Jag försökte verkligen att fokusera på gårdagens tekniska nycklar men kroppen fungerade inte. 

Vi körde helvarvsintervaller, ett varv uppvärmning, ett varv I2 (uppvärmningsintervall) och tre varv I3. Efter fyra varv insåg jag helt plötsligt att jag bara hade ett varv kvar. Det kändes så konstigt, fick lov att fråga S om det verkligen stämde. Och det gjorde det. "Då är det bara att köra" sa jag och gjorde just det. Försökte hålla högre puls, bättre tryck i alla partier och försökte få ihop tekniken. Och jag lyckades faktiskt! Det var riktigt skönt att få avsluta passet med en bättre känsla men ändå...nej, det var inget roligt pass. 

Finns ljusglimtar bland regnmolnen ändå. Gårdagens nerjogg var fin bl.a.  
(null)

Kommentera här: