Trött och kall

Igår var jag verkligen helt sjukt trött! Först tog jag sovmorgon, vilade på förmiddagen (hade bara ett pass planerat) men kunde inte hålla mig vaken efter lunch heller så blev en kort powernap/micronap. Sen tog jag mig i alla fall ut i kylan (stod dock att det var -7 men det kändes som -17). Och var så sjukt trött på passet också, ville typ somna i skäret. Gick på ettan uppför. Rätt sega impulser och rätt värdelöst skytte. 

Idag var det en helt annan femma. Var inte särskilt trött när klockan ringde 07.30 och hade rätt pigga ben när jag sprang mot Granåsen. Kanske inte det bästa spänst-pass jag genomfört, mest positivt var att de höll på att slunga bort snö från läktaren inför nästa veckas (om två veckor?) världscup i hopp (eller kombinert?) så kunde köra skatehopp där! Det har jag inte gjort sen...september?...länge sen i alla fall!! Och de hoppen kändes bra, så det var riktigt kul! Hade inte lika roligt i långa, branta stål-trappan som jag kört alla spänstpass i sen snön kom i november, menmen. 

Kallt idag också, hade på gränsen för lite kläder på mig, dels därför jag ville köra på läktaren också, där var det sol. Fantastiskt blå himmel har det i alla fall varit de senaste två dagarna och vädret ska hålla i sig, kallt och soligt resten av veckan. Hoppas ändå kunna genomföra mitt intervallpass imorgon, men mitt på dagen tänkte jag då. Då borde det vara hyfsat varmt. 

Kommentera här: