ÖK-dag

Har försökt mörda mina triceps idag. Tror faktiskt dem kommer överleva, har vila imorgon så dem har möjlighet att återhämta sig. 
 
Började dagen med 2 timmar stakning i Vasaloppsspåret. Det gick lätt och jag var pigg, mestadels. Stakade med skateskidor (klassiska pjäxor och stavar), nyvallade dessutom. Det var isiga spår så gick riktigt lätt till en början. Efter knappt 40 minuter var det inte pistat längre, det blev tyngre (med gick fortfarade relativt lätt) och mycket sämre stavfäste. När det inte var pistat från Läde heller så vände vi. Blev väl totalt ca 20 minuter med dåligt före, sen gick det lätt igen. Men började känna att farten tagit ut sin rätt i armarna. När vi kom tillbaka till Hemus var pappa färdig och jag stakade ner till Mora Parken och vände. Blev ett varv runt Lönnelid också och sen hade jag exakt två timmar. Ett bra pass!
 
På eftermiddagen var hela familjen på gymmet tillsammans. Vi tränade inte allt tillsammans men en del. Jag ville köra lite nya övningar då jag har två brorsor som är väldigt bra på styrkeövningar. Det blev ett långt pass, eller hur man ska säga, med lite gott och blandat. Jag började med rörlighet. Sen skulle ena brorsan köra bänk, så då provade jag det. Var typ 4 år sen sist jag körde bänk och det kändes. Herregud så svag jag var! Så där blev jag inte långvarig. Körde istället explosiv stakning med medicinboll, innan han skulle köra en axel-övning som jag blev med på. Den var riktigt bra! Sen sa jag att jag ville köra tricepspress och det ville alla vara med på, så då körde vi några set triceps. Körde faktiskt på samma vikt där som brorsorna, då kände jag mig stark. Skidåkarmuskeln alltså. Men det blev tungt. Vi avslutade med lite mage/rygg. Knäckte brorsan där också, tävlingsdjävulen i mig blev glad då. 
 
Var i alla fall otroligt trevligt att hänga alla fem! Vi har haft en mysig jul hemma. Jag är tacksam för de stunder vi delar tillsammans. 
 
Pusslet tog lite mer än ett dygn att pussla (1000 bitar). Men då hade vi ett litet missöde igår kväll som saktade ner oss en del, ett vattenglas blev utspillt över bordet så många pusselbitar blev blöta och ramlade isär. Så vi fick avbryta tidigt igår kväll och låta allting torka. Det var ett ganska svårt pussel också, men kul!
(null)

Kommentera här: