Hormon-reaktion

Som jag tidigare nämnt så har jag börjat med en "hormondagbok" för att få lite bättre koll på, tex om mina humörsvängningar är hormonella. Och efter fyra cykler kan jag krasst konstatera: oftast är dem det!

Det är så sjukt, jag har under denna vecka upplevt EXAKT samma humörsvängningar som för fyra veckor sen, inför premiären i Idre. 

  1. Känslan av att bra inte är tillräckligt bra
  2. Tårar för ingenting
  3. Lyckorus

Punkt 2 och 3 är ständigt återkommande noteringar i min hormondagbok. Nästan alltid på samma cykeldag. 

När jag i tisdags började gråta för ingenting kunde jag för första gången i mitt liv koppla det till mina hormoner och jag började skratta åt ironin i det hela. Dvs, jag tog mig själv i kragen, tvingade mig själv att vara rationell och inte låta hormonerna styra mitt humör. Och då kunde jag skratta istället för att gråta. 

Coolt ändå hur vi fungerar. 

Kommentera här: