Snabb

Körde som sagt hårt idag igen. Dock lite längre än 11 minuter över I2... 6x4 minuter I4 var planen och jag landade med tre intervaller strax över och tre intervaller strax under 4 minuter, så det blev rätt perfekt. Med tanke på att jag körde med mina tunga hjul så trodde jag att min 4min-bana skulle ta längre tid, men precis som många pass i sommar så sänker jag mina varvtider jämfört med tidigare år. Har väldig lust att köra treminutare om en vecka, men nästa veckas plan ska inte spikas förrän efter racet på lördag så vi får se hur det blir med den saken. 

Ryggen var sämre idag, att åka med gevär är värre. Men annars gick det ganska bra. Det kändes verkligen att jag åkte på tunga hjul när det blev brant, då gick det segt! Men på rull-SM ska vi köra på Marwe 6 så det är bara att kriga på. Värst var första varvet i alla fall. Sen kom jag in i det lite. Kapade 16 sekunder på de tre första innan jag hade en sämre fjärde intervall och avslutade med två bra, varav den sista var riktigt bra. Skyttet var också riktigt bra med 20 träff på uppvärmningen och 19 på de fyra första intervallerna (kände bommen, dåligt skott). Tänkte i början, när ryggen var dålig, att jag kanske skulle köra de sista två intervallerna utan gevär (och skytte) och hade jag gjort det hade jag ju haft 98% träff idag. Men det blev bara 92, efter en dålig avfyring och fel fokus i stå. Men väldigt, väldigt härlig känsla. Oroligt offensiv, speciellt i stå. Skulle dock ha bromsat i sista. Men ville fortsatt skjuta fort för att få ett relevant laktatprov. Som sagt, fel fokus. Mätte upp 5,0 så bra I4. Alltid skönt att ligga rätt. 

Annars så hade jag en lite kul incident igår. När jag borstade tänderna så insåg jag att jag glömt på butiken. Jag kollade klockan. 22.01. De stänger 23 och om jag bara handlade det viktigaste skulle jag ändå kunna somna i tid. 14 minuter senare hade jag handlat citron, banan, mango, mjölk och creme fraiche. Letat genom hela butiken efter havregryn men insett att jag klarar mig ett tag till innan jag har slut. Cyklat hem och packat upp. Kvart över tio fortsatte jag där jag avbrutits av insikten. Älskar att bo på Byåsen! 

Kommentera här: