Rutiner

Jag börjar komma in i rutinerna här i nya lägenheten. Jag gillar rutiner. Det som är riktigt bra är att jag (än så länge) håller efter mig själv. Dvs, inte lämnar saker på hög att tas rätt på i framtiden. Det är jag annars expert på. Och det har fungerat för mig. Men när man bor med andra fungerar inte det lika bra. Och nu provar jag samma grej med mig själv. Jag tror jag gillar det. 

Ett fysiskt pass och ett skyttepass idag. En fin rullskidrunda på förmiddagen, noterade att jag bor närmare Granåsen än jag trodde. 14 minuter på klassiska 3:or närmare bestämt. Men då är det nog mest nedför hem. Så troligtvis längre tid dit. Lyckades också, efter många om och men, hålla liv i min 500-streak. Första 10 liggskotten var KATASTROF idag (86p). Sen ordnade det upp sig. Trodde först inte jag klarade det, sen insåg jag att 275+228 är mer än 500. 

Även hunnit med ett träningssamtal. Det var bra. S godkände min plan fram till SM nästan rakt av. Men han ansåg (vilket jag insåg i efterhand) att det inte var så smart att köra intervaller igår efter så många lugna dagar. Jag tänkte ju att det bara var att låna en vilodag från återhämtningsperioden innan maxtestet, trycka in den i lördags och skjuta på hela träningsplanen en dag, fram till dit den vilodagen skulle ligga. Det fungerar nu framöver, men det fungerade inte igår. Lärdomar, lärdomar. Han var också positiv till det jag ville att han skulle vara positiv till (extra vilodagar och mindre skytteträning) så det var ett väldigt bra samtal!!

Kommentera här: