Favoritintervallerna

Det blev snabbt dags att testa min form på en känd intervallbana. 6x6 minuter på 2km-slingan på Saupstad idag. Precis varit inne och läst inlägget från mitt senaste pass runt den banan. Har tydligen bara kört det passet fyra gånger (med idag) och aldrig så snabbt som idag. Tror jag har ett all time-rekord på 5:45, men det måste ha varit utan gevär. Idag körde jag sex jämna varv, inget max spurtvarv, även om spurtvarvet ändå gick fortast, på 5:53. Öppnade kontrollerat och fokuserade på bra teknik och att åka kraftfullt. Körde bra mycket mer på treans växel idag än jag nånsin gjort och hade bra känsla där. När jag sen gick över på tvåan så kom stumheten som ett brev på posten. Och tredje och fjärde varvet orkade jag inte köra lika mycket på trean, de varvtiderna blev klart sämre, men dem var i nivå med mina tider från ifjol höst, som var de bästa jag kört. Annars höll jag mig runt 6:03-6:04. Det är rätt bra tider ändå. Speciellt med tanke på att känslan inte var jättebra. 

Skyttet var ok, men inte bra. Men kunde skjuta mer offensivt i ligg idag än tidigare, inte lika ostabilt gevär. Känslan var bra men träffarna satt liksom inte där. Drog till med två kant in på sista stå så hade säkert någon kant ut innan. Bra avslutning i alla fall, snabba, bra serier. 

Och på tal om bra avslutning... Detta avslutade hela passet:
(null)
Fanns huuuuur mycket hallon som helst där!! Längesen våra hallonbuskar slutade producera så det var galet gott! Jag vill odla hallon här utanför lägenheten! Älskar hallon!!

Kommentera här: