Humör och träning

Jag har verkligen sjuka humörsvängningar just nu. Har det emellanåt. Borde kanske föra dagbok och se om det är vid samma tidpunkt varje månad. Eller om det inte beror på hormoner utan andra saker. Just nu tror jag det är många andra saker... Men man vet aldrig med hormoner alltså...


Efter dagens förmiddagspass var jag så sjukt sur!! Passet i sig gick egentligen helt okej. Känner av loppet i söndags, men inte på långa vägar så mycket som för ett år sedan. Alltså, det är kanske det sjukaste jag varit med om. Först spydde jag efter målgång, sen var jag så illamående resten av dagen att jag inte fick i mig någon middag. Sen kunde jag knappt gå på tre dagar. Mår mycket bättre nu, men som vanligt har jag träningsvärk i baksida lår, benhinnorna och sneda magmusklerna. Varje år, samma tre muskelgrupper. Slår aldrig fel efter Lidingö! 

Passet var i alla fall hurtighetskomb. Var helt borta första impulserna, hade ingen kontroll på varken ben, rullskidor eller stavar. Sen skärpte jag till mig och fick till några bra impulser, men även några fler dåliga. Ett av mina sämsta impuls-pass någonsin. Känns bra att jag ändå är snabb jämfört med andra. Skyttemässigt var det helt klart ett steg i rätt riktning. Känslan är samma som tidigare, men träffarna är fler. Och det är egentligen det som räknas ju. Idag hade jag sjukt oflyt med kant ut på Granåsen. För annars kändes det bra, förutom någon dålig serie när jag tappade fokus. Men höll ett bra tempo hela passet så det är jag väldigt nöjd med. 85% träff på 12 kombserier med ganska hög puls och en WC fellesstart som nedvärmning. Men alltså, så sjukt dålig jag varit på WC i år alltså. Sinnessjukt dålig. Borde jag egentligen vara bra på. Men men. Gjort bort mig värre i mina dagar än vad jag gjorde idag i alla fall. 

Var i alla fall sjukt sur efter passet. Helt sjukt sur!! Men var både trött och hungrig. Men jag är ingen bra människa i såna lägen. Märks nog väldigt tydligt. Det vände efter jag kommit hem och käkat två fröknäcke i alla fall. 

Tvärt om på eftermiddagen. Och det passet gick väldigt dåligt egentligen. Bara ett kort, lugnt klassiskt pass, träningsvärken var lika illa som tidigare och kroppen var trött och seg. Men när jag kom hem hade jag världens endorfinkick! Helt sjukt. Var superpositiv, full av energi och har fått mycket gjort sen dess!

Humörsvängningar var det ja. 

Kommentera här: