Brutal start

Tänkte när jag blandade sportdryck i morse att det skulle bli en lugn start på lägret ändå. 2,5 timme skate, en baggis liksom. 


Det var helt underbart att starta passet i bara korta shorts och sport-bh och kändes fantastiskt de två första minuterna när jag åkte själv. Sen fick jag slita mer och mer för varje meter i rygg på Ingela, Bettan och Christofer. Visste ju att pulsen är högre första dagen i värmen, men tror aldrig den varit såhär hög! 50 min stod jag ut, sen skulle de åka en omväg, det skulle inte jag!! Då hade jag 30 minuter I4, 12 minuter I3 och 4 min vardera i I2 och I1... 

Jag hade fortsatt extremt svårt att hålla I1-puls men kände att med den brutalstarten ska jag nog ändå hålla det! Åkte den vanliga rundan, fast inte helt rätt på småvägarna på slutet. Hittar inte riktigt där. Men hem kom jag efter 2,40, ja det är ju inte Mallis-läger utan lite plustid!! 

Vår coola bil med taklucka och massa andra high tec-finesser!

Kommentera här: