Man cold

Kan konstatera att jag åkt på en riktig "man cold" (karlförkylning). Förr i tiden var jag bortskämd med korta, lätta förkylningar medan jag nuförtiden mycket mer sällan är sjuk men blir desto sjukare när jag väl blir sjuk. Tror jag räknade till nytt rekord i 7 månader och 13 dagar frisk denna gång. Försöker hitta positiva saker...


För igår kväll var jag inte så jäkla positiv. Fått genomlida ännu en sån natt där jag måste byta kläder och vända på täcket mitt i natten för att jag svettas så mycket. Men kom fram till att det nog var ett år sedan jag hade sån feber senast, för det var i min säng i Östersund. Har också kommit fram till att jag inte kommer köra SM-sprinten på lördag. När jag tänkte den tanken så skrek hela jag att JAG VILL VISST KÖRA men logiken säger att det inte kommer funka. Speciellt inte med tanke på att jag haft feber. Min erfarenhet är att det går fortare att komma tillbaka om man inte har haft feber. Så nu fokuserar jag på att bli fit for fight för stafetten på måndag. 

Annars så har jag insett att man alltid förlorar fler träningstimmar på att inte lyssna på kroppen. Med andra ord, man ska till alla pris se till att hålla sig frisk! Tror jag ska formulera det till mitt träningsnyårslöfte 2017-2018. Får se om jag firar det nyåret i år...

Kommentera här: