Livet

Livet har inte riktigt vänt till det bättre. Vi stötte på ett problem med datan (inte min data, tack för det) från testet igår så vi behöver lösa ett nytt problem. Men tror vi redan hittat en väldigt bra lösning. 
 
Annars så tycker jag inte kroppen svarar. Jag tränade idag, bara lugnt skate. Men körde lite fartökningar som var riktigt jobbiga och efter dem så var benen tunga som vapenskåp. Inte alls skönt. Kände det redan förra veckan, trots att jag tog det lugnt så var jag inte pigg. Och redan på tävlingen i lördags så kände jag inte alls igen min kropp. Var inte alls så snabb och explosiv som jag brukar vara. Ytterligare ett tydligt besked om detta på söndagens tävling, som var EXTREMT tung där kroppen inte alls svarade. 
 
Det är frustrerande att inte veta varför. Har verkligen försökt hitta svar. Nu funderar jag på om mensvärk kan bli värre med åren? Fyller ju denna månad ett kvarts sekel så börjar ju komma upp i ålder...eller nåt... Men hoppas verkligen inte det, för den här formen en gång i månaden har jag inte ALLS lust med. 
 
Det känns i alla fall lite som en lättnad att jag inte har någon viktig tävling framöver. Fram tills formen dog så tyckte jag det kändes väldigt tråkigt att det var långt till nästa tävling, men med den form jag är i nu så vill jag verkligen inte tävla. Jag hoppas förstås att formen vänder snart, men just nu fortsätter jag lyssna på kroppen och samla överskott inför Vasaloppet. Fyra dagar kvar. Har börjat kolhydratladda (på semmeldagen igår).
 
Jo, så träffade jag 59 av 60 skott på kombtest idag. Bra!

Kommentera här: