Impulspass

Idag blev det ett mäktigt impulspass, nämligen 3h skate komb med 40 impulser. Inspirerad av Team Skididrott som körde det passet, tror det var för ungefär ett år sedan. Vet inte om jag direkt kände mig sugen att prova, men tanken har liksom grott i mig och till slut kunde jag inte motstå längre. Jag gillar att inspireras av andras träning och gillar att jag planerar min träning själv så att jag kan göra saker jag gillar. Som tur var så gillar jag det mesta i träningsväg vilket gör att jag tränar allt jag borde. Inspireras också av att bli bättre på saker som jag är dålig på, och kanske därför tycker är tråkigt. Stakning och löpning är två såna exempel. Jag HATADE verkligen stakning på gymnasiet. Men ju bättre jag blivit på att staka, ju roligare th ler jag det är. Det är fortfarande ingen favorit, men ändå planerar jag två stakpass i veckan. Det jag gillar mest med stakning är att börja med det efter en vilodag. Såå, jag gillar tydligen stakning också. 


Det var ett sidospår... Skulle skriva om dagens 40 impulser. Började som sagt med komb efter 20 minuters uppvärmning. Varje varv körde jag två impulser i närheten av stadion som följdes av skytte och en tredje impuls ute på rullskidbanan. Blev alltså sex varv och arton impulser medan jag kombade 12 serier. Började bra med fyra nollor, alltid lika skönt när 20:e raka skottet sitter. Sen sköt jag rätt dåligt och landade på 88% totalt. Impulserna kändes varken bra eller dåligt. Lite halvers liksom. Halvsegt/halvsnabbt. Men efter att jag tagit av mig geväret blev det en helt annan explosivitet i kroppen. Och den höll faktiskt i sig ända till den 40:e impulsen. Rätt häftigt faktiskt. Har inte fått till den "hoppande tekniken" med gevär riktigt men den sitter riktigt bra på trean (när det är rakt) och börjar även få till det på fyran (när det är rakt). Lite problem med rullskidorna i snabba vändningar, typ från sväng till rakt eller från trean till fyran, trampar liksom snett i bindningen. Har gamla bindningar på mina Swenor-rull iofs... 

Om jag kommer köra samma pass igen? Vet faktiskt inte. Trivs bra med mitt vanliga impulspass så kommer fortsätta med det. Kanske detta pass ibland. Men det beror mycket på hur kroppen mår imorgon också. Om detta pass sliter eller inte. Brukar kunna bli piggare av mitt vanliga impulspass vilket är ytterligare en positiv grej med det passet. Vi får se. Årets första hårda kombpass imorgon. Spännande. 

Kommentera här: