Dagarna som försvann


Sitter nu på bussen ut till Arena Skjutsbol där etapp 1-2 går av stapeln. Tänkte kort sammanfatta de dagar som försvann. 


I fredags hade jag vilodag. Upplevde att mina 22 träningstimmar mellan vilodagarna gick extremt fort, hade inte känslan av att jag räknade ner träningstimmarna till vilodag, som jag brukar göra när jag är trött. Men vilodagen var ändå väldigt välbehövlig. Tufft pass i torsdags kväll, riktigt trötta ben uppför trappan i fredags. Och det blev några vändor. 

Spenderade nämligen några timmar med packning. Och eftersom jag har saker på både över- och undervåningen så blev det lite trapp-gång. På förmiddagen packade jag en Arvika-väska. Och på kvällen packade jag ner nästan alla mina kläder. För det är ju så. När jag kommer hem från Arvika är det ungefär exakt ett dygn tills jag flyttar. Som tur är så har jag inte packat upp särskilt mycket (mest kläder) så det är egentligen bara att packa in allt i bilen på söndag. Försöka använda utrymmet på ett optimalt sätt. 

Däremellan hann jag med en lunch med familjen. Skulle faktiskt kunna tänka mig att varje vilodag äta lunch ute i solen med min familj! Denna gång blev det på Café Zorn, där jag faktiskt aldrig varit. Men det var otroligt mysigt och jag gillade verkligen utbudet! Jag älskar ställen som har raw food-bakelser, även om det för mig den här gången faktiskt blev en vanlig cookie (alltså, med socker). 


Hann också med en fotbollsmatch mellan packning och "fix". Kul med vinst, men bättre prestation från laget mot Tyskland! Kommer bli tufft mot Italien, men tror ändå svenska laget kommer skärpa till sig och vinna. 

Sen var jag även till Orsa och hämtade min gamla stock. Den har legat på jaktbutiken i fem år, i fyra delar! Det är inte riktigt någon som klarat att laga den. Men nu har pappa och jag tänkt leka lite med den, och se hur mycket vikt vi själva kan kapa. Och sen kan vi slänga den. Behöver ingen trasig "reservstock" när jag ska köpa ny. Det var lite minnen som bubblade upp när jag såg den. Men mest positiva, eller komiska, faktiskt. Det jag alltid tänker i samband med att jag tänker på min brutna stock är: jag har fortfarande bara en målgång i IBU cupen. Och det med mitt reservgevär. Iofs räknas EM till IBU cupen, så det stämmer inte helt. Men nästan. 

Igår blev det ett pass på morgonen, mycket skytte och lite träning. Var väldigt seg så drog ner på tiden. Don't really care. Kändes bättre efter ett tag men orkade ändå inte hålla ut passet. Samlade på mig överskott istället. Bra skytte i alla fall. 

Efter lunch åkte jag till Arvika. Kvalitetstidade med mina två allra bästa vänner. Vi var på stan en sväng, hämtade min nummerlapp, käkade middag och tog sedan en lång kvällspromenad och kollade upp den väg jag i morse cyklade till etappbussarna. Blev nog 45 minuters promenad, det tror jag mina ben mådde jättebra av!!

Nu är det dags att äta frukostmackan, borde vara framme om ca 10 min. Det är fint väder så hoppas på en fin upplevelse i skogen!

Kommentera här: