Perfekt dag

Hade en helt fantastisk dag i Trondheim igår! Den började perfekt redan när jag upptäckte att de hade mina favorithavregryn till gröten. Jag vill ha såna små gryn så det blir en mjuk gröt. Har inte hittat ekologiska små gryn (ej fullkorn!) i Sverige än så ska köpa på mig lite sånt också här... 


På förmiddagen blev det ett klassiskt pass. Första 1,5h sällskapade jag med Gunhild, väldigt trevligt! Det var dessutom kört med skoter upp till Rønningen och tillbaka, vilket tog nästan 1,5 timme då det var rejäl blötsnö. Det var mer som att gå på skidor än att åka skidor. Men jag hade hög puls ändå så det gjorde mig absolut ingenting. Vet dock inte riktigt varför jag hade så hög puls när kroppen kändes så seg och vi bara gick fram liksom. Kanske var det för att det var varmt och jag hade för mycket kläder på mig, värme höjer ju pulsen. Eller så var det för att vi pratade hela tiden, det höjer ju också pulsen en hel del. Eller så var det av en annan anledning, eller en blandning av alla förslag. I vilket fall så höll jag ut passet till nästan 2,5 timme efter att jag åkt Saupstadsrundan också. Eller inte riktigt, det var inte kört över Sørem så fick ta samma väg tillbaka från det korset. Otroligt underbart att träna runt Granåsen igen! Jag njöt verkligen och tyckte det var otroligt fint trots att det regnade. Jag skulle tydligen ha varit här måndag-tisdag den här veckan, DÅ var det tydligen MAGISKT fint. Ja ja. Det var ju inte sista gången jag åkte skidor i Bymarka direkt!!

Lunchdejt hemma med Sara och sedan en underbar powernap innan skidskytte på tvn. Eftersom jag inte sköt pga stormvindar i torsdags tänkte jag följa med Sara och skjuta på em, men det blåste storm igen så jag stannade hemma och torrtränade. Kände att det gav mig mer än storm-skytte. 

På kvällen mötte vi upp ett helt gäng skidskyttar på bowlingbanan i Heimdal. Vi spelade och käkade där. Otroligt trevligt! Så kul att träffa ALLA igen, några av dem har jag inte sett sen jag flyttade. Mådde verkligen SÅ bra där igår. Och att jag spelade ganska bra gjorde inte saken sämre, hehe. Segrade i tre av tre omgångar på min bana, dock var Vegard ganska överlägsen på den andra banan så fick se mig slagen. Men han var verkligen bra så det gjorde mig inget. Jag hade alla serier över 100, vilket jag är nöjd med, och fick bättre och bättre poäng, slutade på 116 i sista omgången. 

Verkligen en helt perfekt dag i byen med alla mina fina norska vänner. Jag är så lycklig över att jag tog steget och flyttade hit. Jag har hittat hem. 

Kommentera här: