Klubben i mitt hjärta

Alltså, min klubb alltså! Klubben som pappa startade år 2005 (tävlade min första tävling för Älvdalens SKG) och som från början bara var vi två. Klubbkompisar har kommit och gått. Men de senaste åren har det varit ett antal åkare som bestått. Och vi har varit iväg på många tävlingar tillsammans och växt ihop som lag, som klubb. Det är en otroligt härlig känsla - klubbkänslan! Den känslan som gjorde att jag många år var sugen att byta till Lima. Innan dessa klubbkompisar kom med i bilden. 

I helgen har jag fått känna av en ny nivå av klubbkänsla. Känslan när klubbkompis efter klubbkompis tar medalj. Den känslan sprider sig. 
 
Och igår lyckades min klubb med det halvt omöjliga - att med två 17åriga killar och en tjej, ta SILVER i JSM-stafetten i H21. Det är så otroligt mäktigt. Jag är så imponerad. 
 
Och jag är övertygad om att KLUBBKÄNSLAN är en stor del i framgångar när det kommer till stafetter. Dessa grabbar har visat det på flera stafetter. 
 
Grattis Mora Biathlon till tre SM-guld och två SM-silver denna helg!

Kommentera här: