Vantar

Jag är en sån där person som får favoritplagg, använder dem tills de är utslitna och sedan köper ett nytt, precis likadant plagg. 
 
Så när jag förra helgen insåg att 1, mina tumvantar är slitna och 2, det funkar inte längre att ha samma tumvantar både på träning och till vardags, ställde jag in mig på att köpa ett par likadana tumvantar som jag använt de senaste typ 5 åren. Jag åkte först till XXL, för jag älskar deras stora utbud. De hade dock inga Lillsport-handskar. Men fick syn på ett par rosa tumvantar och eftersom planen var att köpa ett par nya tumvantar till vardags, så kändes ett par rosa tumvantar i den modell (bara vanliga) jag tänkt mig, ganska rimligt. Provade en av de rosa tumvantarna och blev helt såld! Helt underbart sköna, mjuka, varma, härliga. Inget snack om att jag skulle ha de rosa tumvantarna! (Ha, lyckades bryta ett mönster, imponerande!)
 
I torsdags, när jag såg min rosa tumvante sätta i motorvärmarsladden på min skitiga bil, fick jag en bild i huvudet. En bild på hur mina rosa tumvantar leker i snön med mina framtida barn. Helt sjukt, jag har ingen aning om vart bilden kom ifrån och varför den ploppade upp just då. I efterhand har jag omkonstruerat bilden som ett snöbollskrig, för dessa vantar är verkligen perfekta snöbollsvantar!! 
 
Hoppas verkligen att det är fantastisk hållbarhet på dessa vantar då jag känner att det är ganska långt kvar tills jag kommer leka i snön med mina framtida barn, ännu längre tills vi kan ha snöbollskrig. 
 
Men troligtvis kommer jag inom kort göra snöbollar med dessa vantar ändå. Vädret ska bara tillåta det.
 
Är i vilket fall otroligt nöjd med mina nya vantar! Snyggaste och skönaste nånsin!

Kommentera här: