Skytteform (eller inte)

Häromdagen uppdaterade jag mitt excel-ark som heter "Skjutprocent träning" och slogs av hur dåligt jag har skjutit den senaste tiden. Det var ungefär en månad sen jag uppdaterade senast och det var få gånger som jag kände mig nöjd med de siffror jag skrev in. 
 
Jag som trodde jag var i skjutform? 
 
Men det vill jag inte påstå efter att ha skrivit in skjutresultaten från den senaste månaden.
 
Och då tänkte jag, jag skjuter alltså 19 träff på SM-distansen och 00 i lördags, när jag är dålig skjutform... Det känns ändå rätt tryggt. För då vet jag att jag kan bättre när skjutformen är bättre!!
 
Jag vet ju att jag kan så mycket bättre än jag visat den här säsongen. Har liksom inte riktigt kommit igenom en hel helg med bra skytteresultat. Eller jo, på SM sköt jag ju faktiskt 19/20, 17/20 och 20/23 träff, vilket är bra! Men det är enda helgen jag skjutit bra på mer än en tävling! Därför ligger jag på bara 82% träff på tävling i år. Därför känner jag att skjutformen inte är på topp. 
 
Frågan är bara vad jag ska göra för att höja skytteformen ett snäpp till? Kan jag göra något? Eller är det mentalt? Hur brukar jag göra när jag är i skytteform? Funkar alltid samma saker? Så många frågor, så få svar. Finns nog inte ett svar på frågan om formtoppning.

Kommentera här: