Letar positiva besked

Idag körde jag veckans andra hårda pass, denna gång skate komb. Ett av mina hatkärlekspass, 10x3minuter. Ett pass som jag tror och hoppas är formdrivande för mig. 


Jag kände innan passet att jag gärna ville ha positiva besked. I åkningen tyckte jag att jag fick positiva besked! Hade absolut inga problem att direkt ta mig upp i I4-zonen och från andra intervallen och resten av passet låg jag i övre delen av den zonen, även om jag idag inte lyckades pressa mig upp i I5. Men jag var väldigt nöjd med passet ändå. På tredje intervallen kunde jag inte längre hoppa uppför hela båda backarna men tack vare bra tryck över stadion höll jag samma tider ändå. Första intervallen gick långsammast idag, sen hade jag ett gäng intervaller på ungefär samma tid, en lika snabb som den åttonde som var ännu lite snabbare och de två sista var de två snabbaste. På den åttonde intervallen började jag känna att jag inte hade tryck över hela stadion (tror kanske att jag genade lite på den intervallen då det stod ett gäng skidåkare i vägen...) Men som sagt så gick de två sista intervallerna snabbast så trots att jag inte kände mig lika snabb så var jag det. Jag tyckte också att tekniken kändes väldigt bra idag, vilket brukar vara ett tecken på att min form är bra. Så det var ett härligt pass med de besked jag vill ha!

Skyttet däremot har inte fungerat så bra den här veckan. Landade på en total träffprocent på 88 den här veckan, och jag är ju som aldrig nöjd under 90. Men det kändes ändå bättre idag än vad jag trodde att det skulle göra. Kändes inte alls bra på det första lugna passet den här veckan så då började jag fundera hur sjutton det skulle kännas på hård komb. Men det kändes bra! Det var fokuset som inte var där idag. Men ligg var bra idag, 92% träff. Däremot orkade jag inte hålla fokus i stå och hade bara 80% träff. Men jag vet att mitt skytte är stabilt så hoppas att skytteformen kommer tillbaka till nästa helg. Lite bättre fokus så ramlar nog prickarna. 

Kommentera här: