I skolan

Dagen började med praktisk tenta i statistiska analyser. Det var väldigt svårt att veta vad man kunde förvänta sig så jag pluggade ingenting. Visste som inte vad jag skulle plugga på. Och sen har jag fokat skidskytte i helgen... Grejen är att jag kommer alltid kunna ha en manual eller lathund när jag i framtiden ska göra statistiska analyser, så jag behöver egentligen inte kunna det utantill. Så tanken var såhär, att antingen så klarar jag tentan på tur och talang, eller så vet jag precis vad jag ska plugga på till omtentan! 
 
Slutsats efter tentan: jag ångrar ingenting men jag tror inte jag har tillräckligt med tur och talang för att klara mig. Och förhoppningsvis ligger omtentan bättre till än dagen efter en tävlingshelg!
 
Gick hem och käkade en snabb lunch innan jag gick tillbaka till skolan för lite C-uppsats-förberedelser. Ska ju genomföra en skidskyttestudie (alltså som testledare) och bland annat ta laktatprov. Några av dessa laktatprov kommer ske under extrem tidspress så det var det som jag tränade på idag. Att utföra ett laktatprov på ca 35 sekunder. Det går, om allt flyter på. Men minsta miss och jag är körd. Blir så otroligt frustrerad när jag misslyckas med något så jag var rätt uppgiven när jag gick från skolan för andra gången idag. 
 
Kunde med andra ord ha haft en bättre vilodag. Inte ser det ljust ut för förbättring heller då jag har x antal skidor att valla under eftermiddagen. 

Kommentera här: