Lyx

Ännu en fantastisk dag i Göteborg är avklarad. Sitter nu på tåget och är om dryga tre timmar på resans nästa destination. Ska nämligen inte raka vägen hem utan ska mellanlanda hos farmor och farfar i Eskilstuna för att hälsa på i deras nya lägenhet. Ser mycket fram emot det! 


Sen senast har jag bland annat hunnit med två fantastiska måltider. Lasagne till middag igår och lyxfrukost med bananpannkaka och nybakat (dock butiksbakat) bröd med bacon. Båda måltiderna med min fina vän Hulda som jag bott hos i helgen. 

Och idag har vi varit hem till Huldas mans familj. De bor nära havet, otroligt vackert!


Jag är fortfarande alldeles lycklig i själen över den här fantastiskt fina helgen och ser fram emot ännu ett fint dygn innan jag ska återgå till verkligheten. 

Eller, verkligheten startar redan nu då jag ska ägna tiden på tåget åt uppsatsskrivande, göra ett vettigt försök i alla fall. Är rätt trött i huvudet, har varit mycket mer intryck än jag är van vid i helgen. 

För jag vill gärna att verkligheten i veckan ska innehålla en del träning och inte bara uppsatsskrivande. Men det börjar närma sig nu. Det börjar närma sig deadline och jag har ingen aning om hur lång tid det tar att skriva klart. Får sätta igång och se hur det går helt enkelt!

Kommentera här: