En perfekt dag!

Eller nej, Iksu tog ju guldet i innebandy, så helt perfekt var inte dagen...men näst intill!


För det första så bjuder Göteborg på fantastiskt vårväder! Blå himmel, en sol som värmer och vårigt gröna gräsmattor. Tror även pollenhalterna här är högre än jag klarar av, då det kliar i både näsa och ögon... Hem och rusta inför att pollensäsongen når Östersund!! 

Jag började dagen med en helt underbar löptur. Benen kändes pigga, till en början i alla fall, sedan kände jag mer och mer av träningsvärk i baksida lår och att det var mestadels uppför hem. Hade nog kunnat springa längre än de 45 minuter jag avverkade idag om jag haft vätskebälte med mig osv, men vätskebälte prioriterades inte när jag packade lätt i min rosa flygväska, inte större än ett handbagage. Jag sprang härifrån Guldheden ner till stan, förbi Liseberg, upp Eklandagatan där Ali hade sin lägenhet när hon bodde här (minnen!) och förbi Chalmers innan jag tog närmaste vägen hem. Hittar förvånansvärt bra här trots att jag bara varit i Göteborg sex gånger i mitt liv. Måste vara en väldigt lättnavigerad stad! 

Och varje gång jag är i Göteborg så känner jag, i ett annat liv hade jag trivts otroligt bra här! I ett liv utan skidskytte. Men jag har valt skidskytte och det livet trivs jag också otroligt bra med! Mer än så, om man nu hittar ett ännu starkare superlativ. Men ett liv i Göteborg, på Chalmers, studerande till civilingenjör i teknisk design...det lockar. Inte jättemycket just nu, men lite ändå. Har dock inte haft någon tanke på det på väldigt länge förrän igår. Vilket är ett tecken på att jag trivs utmärkt med det liv jag lever just nu. 

Efter lunch och innebandy-final var det dags för huvudanledningen till mitt Göteborgs-besök: Jag är ingen älskling med Lena Philipsson på Rondo! Alltså, WOW! Det är hennes absolut bästa föreställning! Älskar hela senaste skivan och tappade räkningen hur många gånger jag fick gåshud under konserten. Av de gamla låtarna hon spelade så var alla utom en mina favoritlåtar. Jag har så otroligt mycket känslor kring Lena Philipsson och hennes låtar och det var ett under att jag inte grät idag. Fruktansvärt bra!! (Vilket man dock inte kan säga om kvalitén på bilderna...)

Hade jättebra plats, inte när hon satt bakom pianot, men annars!! Och fick premiära mina kostymbyxor, kände mig skitsnygg rent ut sagt! Jag är så himla lycklig att jag tog chansen att åka ner och se henne, har verkligen varit sugen på den här showen sen starten och jag är jätteglad att det till slut blev föreställningar i april! 


Alltså, den här helgen har inte varit billig. Vågar inte räkna hur mycket jag totalt spenderat på konsert-, flyg- och tågbiljetter. Men kan säga att det helt klart varit värt det, hade kunnat betala det dubbla för den här helgen! Och den är långt ifrån över dessutom! 

Kommer leva på detta lääääänge! Nu vill jag ut och njuta ännu mer av solens strålar och våren i Göteborg! Älskar livet!

Kommentera här: