Teknik

Idag på träningen hade G med sig kamera och filmade teknik. Väldigt bra! När jag såg första filmen utbrast jag "Det ser bedrövligt ut!" "Bedrövligt?" frågade han. "Ja, veldig dårlig" svarade jag. Men han hade förstått vad jag menade, men menade att så dåligt såg det inte ut. Det vi kom fram till på plats var att jag (av någon konstig anledning) krängde med överkroppen i sidled, både på tvåan och treans växel, men bara på trean efter att jag gått på tvåan, inte när jag enbart gick på trean. Jag tror inte att jag har gjort det förut, däremot har jag ju haft problem med att hålla stabila höfter på trean. Men har ju blivit väldigt mycket starkare där så borde inte ha det problemet längre och har inte märkt av det på samma sätt som förr. På platten såg det bra ut. G tyckte bara att jag kunde smälla lite mer med stavarna i asfalten, då det är ett tecken på att man får med magmusklerna på ett bättre sätt. Tror det finns mer att ta på om man får se filmerna på datorn och analysera mer, men tror att jag har gått framåt teknikmässigt i år. Jag har blivit starkare och rörligare i muskler som jag vill utnyttja i min skate-teknik. Fotleder, höfter, mage osv. Så nej, bedrövligt var det nog inte.
 
Lyckades med konststycket att skjuta 100% träff också. Inte varje dag det händer. Dock sköt jag inte särskilt fort. Men fortare än en straffrunda åtminstone.

Kommentera här: