Dagens aktiviteter

Vid lunchtid idag kollade jag klockan och såg att jag redan hade 49% av daglig aktivitet. Alldeles för mycket för att vara en vilodag! Som tur var så hade jag gjort i stort sett allt på att-göra-listan då så jag kunde slappa resten av dagen. Det är intressant det där med aktivitetsmätning och jag gillar verkligen den Polar-klocka jag har nu. Det är lätt att bli beroende och nördig och bry sig om saker som kanske inte är så viktiga ändå. Men jag tycker det är intressant. 
 
Har som sagt gjort väldigt mycket bra idag. Städat rummet riktigt ordentligt, tvättat, bäddat rent, gjort sylt, pluggat, slipat stavspetsar mm. Och ett skyttepass som inte gick så bra (496p på 30+30, 11 träff på 20 stå på liggprick och 3000 på 1,57 på 4x5). 

Min att-göra-lista har verkligen krympt och är numera mest en kom-ihåg-lista. Kom ihåg att fixa tågbiljett, boende, bil. Och kvar är bara städa + tvätta bilen, men det har stått på listan sen i juni så det kan stå där ett tag till... 
 
Så eftersom jag bara skulle ta det lugnt på eftermiddagen blev det en film såhär på kvällskvisten. Längesen jag såg film. Det blev Star Wars 7, inte sett den. Den var...ganska bra. Drog ju ett SW-maraton för ett tag sen och insåg att de inte var lika bra som jag mindes. Så den kanske var bra för att vara SW, men inget för mig. Ja, så tror jag det är. Skönt att kunna bocka av den på listan över filmer jag vill se i alla fall. Ser nästan aldrig på film, även fast det finns många filmer jag vill se. Blir mest tv-serier för att de går snabbare. En film tar ju sin lilla tid ändå. Men det är skönt att man har tid att ta det riktigt lugnt ibland. Det behövs.
 
Väldigt skönt att slippa laga middag också! Kände verkligen det idag när jag vid fem-tiden började känna mig hungrig men var för trött för att laga mat. Då kändes det underbart att veta att det skulle serveras middag om en halvtimme! 
 
Och så gillar jag verkligen kombinert-gutta som jag bor med. Idag stannade torktumlaren och jag fattade inte vad som var fel. Frågade en av killarna och han visade mig att man behövde tömma den på vatten ibland. Logiskt egentligen, men jag är inte så van vid torktumlare. Lite komiskt att en 17årig kille ska behöva visa mig hur man använder en torktumlare...eller, egentligen, hur man fixar den. Torktumla kan jag faktiskt själv! Sen blev ju mina pjäxor lite blöta under mitt klassiska pass igår och även fast de hela dagen igår och idag stått med skovärmare i så var de fortfarande genomblöta. Inte bara jag som led av det igår utan jag noterade en skotork i änden av korridoren. Den står nu på mitt rum och torkar mina klassiska pjäxor. Sa jag att jag gillade mina grannar? 
 
Annars så tog jag en kort promenad innan middagen (egentligen bara en omväg dit förbi stadion, alltså kanske en 500m lång promenad) och benen var verkligen sega! Så det var nog verkligen välbehövligt med vilodag idag, även om det inte kändes så igår. Men tar med mig den känslan jag hade igår och genomför en till riktigt bra träningsvecka, denna gång på 23 timmar.

Kommentera här: