Träna bort formen

Jag kände det under dagens impulspass, formen är bra! Otroligt bra för att vara 22 november. Så det känns så synd att jag nu ska träna bort den.

Men också skönt att ha med sig detta inför kommande säsonger. Jag KAN hitta formen även i november. Behöver ett par riktigt tuffa tävlingar bara. Jag hoppas och tror fortfarande att jag kan åka fortare, jag är inte i toppform. Och den känslan vill jag också gärna uppleva. Det är snart fyra år sen jag var i toppform senast. Men jag har stora förhoppningar om att jag ska få känna den känslan i år.

Skytteformen är tillbaka på normal nivå. 90% i ligg och 97% i stå idag. Kanske kunde varit 95% totalt om jag hade gått fram och kollat på papptavlan som jag sköt första 4 serierna på. Hade ett skott i ligg som var väldigt nära träff men jag bestämde mig för att se det som bom. 2:or är ju standard för mig i ligg på tävlingar i Sverige i år... Varför inte skjuta det på träning också!? Nej men sen gick det ju bättre. 200010 i ligg och 001000 i stå.

Som sagt kände jag mig väldigt pigg på impulserna trots ett ymnigt snöfall och tungfört. Alltså, helt sinnessjukt vad det snöade! Efter knappt 2,5 timme på stadion fick jag sopa av ca 6cm snö av bilen! Tyvärr så snöade det inte lika mycket före och efter så har nog "bara" kommit 1dm totalt. Men det är najs. Hoppas yr har fel och att det inte ska bli varmt snart igen.

Som sagt så startade jag en ny träningsperiod idag då det inte blev några tävlingar till helgen. Ville ju bli uttagen till IBU men med helgens dåliga resultat från min sida var det bara att glömma. Igår blev jag även sjuuukt sugen att dra till Geilo på Norgescup men det var inte pappa. Och jag förstår honom. Har kollat upp många gånger hur långt det var dit och sagt att jag inte vill dit. Men igår ville jag det ändå. Vill tävla!!! Men det är sjukt långt till Geilo. Och mina skidor är i Mora. Så nej. Det blir träningsperiod. Synd att träna bort en fin form. Men ska försöka att inte trycka ner formen allt för långt ner i källaren, ska trots allt plocka upp den igen om drygt två veckor. Då är det Swecup i Piteå. Jag gillar Piteå! Och jag älskar första Swecupen i december! Det är då min form brukar börja visa sig! Och med en såhär bra känsla redan nu så är jag väldigt förhoppningsfull!

Har kommit fram till att helgens skytte var bara en plump i protokollet. Olycksfall i arbetet. Typ så. Det var ingen total genomklappning. Kunde varit värre liksom. Men det var långt ifrån min normala nivå. Men jag tror att det inte kommer hända igen. Nu har jag skjutit bort årets bommar. Eller nåt. Jag har känt mig väldigt bra men jag tror att det var omedvetna grejer som spökade. Jag trodde att jag hade koll på tankar och känslor. Men ibland är det små saker som man inte ser som kan påverka. Jag hoppas det är så i alla fall. Annars så har jag inte lärt mig ett skit på de sex åren jag kört mental träning.

Kommentera här: