Bo i korridor

Alltså, snön idag, det var då den blötaste blötsnö jag någonsin varit med om! Jag är inte ens övertygad om att jag var nöjd över att nederbörden kom som snö. Eller jo, det var jag. Men mina kläder visste då ingen skillnad. Däremot blev ju fästet bättre och bättre ju mer snö som kom (körde med skintec). Och när snön efter passet övergick till regn var jag ganska glad att jag var klar med dagens träning.
 
Blev ett lite längre pass idag. Fast hade det varit i somras hade jag inte kallat det för långpass. Men med min nuvarande kropp, väder och snötillgång så var det fullt tillräckligt med 2,15 runt Granåsens tuffa banor idag. 
 
Och resten av dagen har jag ägnat åt att samla inaktivitetsvarningar. Dock så är jag osäker på om det blivit några då mitt vätskeintag gjort att det blivit kisspauser stup i kvarten. Eller nåt. Har tappat tidsuppfattningen. 
 
Men nu har magen talat om för mig att det snart är dags för middag.
 
Pumpat ut ytterligare 4000 ord idag.
 
Förresten så är det idag 8 år sen jag flyttade från elev. Då stod jag ut tre månader med att bo i korridor. Om några dagar har en åtta år äldre A.Wikström stått ut fem månader i korridor. Och är långt ifrån sugen att flytta. 
 
Jag hade aldrig trott att jag skulle trivas så otroligt bra här. Att jag skulle stå ut med att bo på 18kvm. Att jag skulle stå ut med det lilla, gamla köket. Hade väl en förhoppning om att jag åtminstone skulle trivas bra ihop med mina grannar och det gör jag!
 
Nej, som det ser ut nu så kommer jag flytta tillbaka hit. Jag har inte helt klart för mig vad som händer efter jag tar examen i juni, men jag är ganska säker på att jag kommer vilja flytta till Trondheim. Och eftersom jag trivts så bra här så kan det vara en bra start innan jag hittar något mer permanent boende. Läget kunde ju inte varit bättre! På både det ena och det andra sättet... Men som sagt, ingenting är spikat än på länge utan just nu bara drömmer och spekulerar jag.

Kommentera här: