Påsk 2016

Vi hade svensk täckning i stugan men inte tillräckligt bra internet så att jag kunde hålla mig online. Jag ska byta till Telia innan jag flyttar, men har inte tagit tag i det än. Pappa har telia så han delade internet friskt, men brorsan tog de flesta GB, så jag kände att jag behövde faktiskt inte så himla stor dos av sociala medier. Sorry till alla som snapade Glad Påsk, tack desamma säger jag här då istället! 
 
Vi åkte upp i fredags och käkade lunch i stugan med farmor och farfar som redan var där. Sen körde jag ett kort intervallpass på eftermiddagen/kvällen. Kvällen avslutades med middag och Let's dance. 
 
I lördags tog vi sovmorgon och åkte sedan till Trysil där jag kombade och resten av familjen åkte slalom. Vi var där bara ett par timmar, vilket räckte för oss alla. Hem till stugan och åt lunch. På eftermiddagen blev det både Rack-o, som är "vårt" spel. Vet inte om någon annan ens känner igen det?? Vi har haft en kortlek där som nog hängt med sen pappa var barn. Det fattas ett kort, men som tur är så fattas 1, vilket egentligen inte behövs. Farmor har verkligen letat för att få tag på en ny kortlek, men det finns inte att få tag på. Nu nämnde hon att hon nog skulle googla på Rack-o för att se om hon fick några träffar. Hon börjar bli modern! Men för ett par år sedan var det någon som de kände som hade ett Rack-o-spel som vi fick (köpa?), så nu har vi två kortlekar, så vi kan spela fler än fyra personer. Värt. Riktigt kul spel! Man tröttnar som aldrig. Men så spelar vi ju det max två helger per år också. På kvällen blev det en mycket god påskmiddag med ägg, räkor, lax, köttbullar, prinskorv osv. Jag slängde ihop en röra på sånt som jag trodde skulle funka bra ihop och det blev SUPERGOTT! Den bestod av rökt lax, creme fraiche (eller rømme, den norska varianten), citronmajonäs, pressad lime och salt. SÅ LYCKAT! Allt annat var också väldigt gott. 
 
I söndags hade jag vilodag så det blev sovmorgon igen. Det regnade ute så ingen var särskilt sugen att hitta på så mycket. Jag hade lagt ögonen på ett pussel som jag ville lägga. Det var på 1000 bitar och jag sa att det fixar jag på en dag. Alla skrattade åt mig. Men pusslet engagerade hela stugan och jag var precis lika bra på pussel som jag trodde. Dock inte tillräckligt bra för att lägga ett 1000bitars-pussel på en dag. Nästan 2/3 blev klart och alla fick övertyga mig om att de aldrig trodde jag skulle nå så långt på en dag innan jag la ner sent på kvällen. Farmor skulle spara pusslet tills nästa gång jag kom till stugan, det får bli snart tror jag! Hade verkligen svårt att slita mig från pusslet vid måltider och så, men tog faktiskt en paus och spelade skitgubbe en stund. Efter många om och men så lyckades vi spela på (den dittills oslagbara) pappa två skitgubbar. Efter det återgick vi till pusslet.
 
Har haft en underbar påskhelg med älskade familjen. Samlat massor av energi och bara mått gott. Har tyvärr inte så många bilder, men här är pusslet som det såg ut på söndag kväll. Det åkte fram på måndag morgon igen så vi fick dit några fler bitar ändå...
Och det som inte är lagt är en stor jävla buske med typ samma färg på alla bitarna. Den orkade jag inte riktigt klura ut. 

Kommentera här: