Nu är jag frisk!

Så sa jag till mig själv när jag sprungit 10 minuter i morse och pulsen gått upp till 130. Jag är helt symptomfri, morgonpulsen är normal och kroppen fungerar att träna med. Jag behöver inte längre hålla max 120 i puls när jag tränar! Jag är frisk!

Tyvärr är jag inte lika pigg som jag trodde jag skulle vara. Jag har ju känt mig pigg även fast jag haft ont i halsen. Fast såhär i efterhand har det kanske handlat mer om allergi än förkylning, egentligen. Ju mer jag tänker på att jag inte tål ägg, desto mer inser jag hur mycket ägg jag har ätit. Men men. Alltid lätt att vara efterklok.

Nu ser jag bara framåt! Jag glömmer de två hårda veckor som jag har missat och ser fram emot de tre hårda veckor som startar på måndag. Då ska jag vara fit for fight. OCH...jag kommer att befinna mig i Trondheim! Två dagar till flytten. Helt sinnessjukt. Fattar det inte. Kommer nog dröja innan jag fattar. Dagen jag har längtat efter är snart här. Redan!!

Precis innan jag blev sjuk gjorde jag en lista på träningspass jag ville genomföra innan jag flyttade. Springa Färnäs-12:an, åka klassiskt runt Orsasjön, stavgångsintervaller i Gesunda. Sen var jag även sugen på Bjarnerundan och Siljan runt på cykel. Tyvärr så ställde min sjukdom in alla dessa träningsturer. Idag sprang jag korta Färnäs-12:an i alla fall. Vi kallar den korta 12:an för att den går som 12:an fast man genar på ett ställe så den blir ca 7km istället. Tog ungefär 10 minuter längre tid än vanligt, vilket säger allt om den form jag är i nu. Men men. Jag hoppas att dessa två veckor inte ska göra allt för stor skillnad till vintern. Jag hade trots allt något väldigt bra på gång innan jag blev sjuk. Och får jag fortsätta följa min plan resten av sommaren och hösten så kan det bli bra.

Kommentera här: