Fick slita idag

Idag stod ett hårt pass på schemat. Jag körde lite kortare intervaller än jag brukar sista hårda passet innan tävling, 4x3+4x1min, efter tips från G. Men det var fullt tillräckligt med bara tre minuter. Fick bra sparring från Sara och vi pressade varandra uppför hela första backen och så körde vi rakt ner till skjutvallen igen. Ytterligare ett tecken på att vi pressade varandra hårt var den sjukt höga pulsen man kom in på mattan med, trots en backe som normalt sett gör att pulsen går ner ganska mycket. 
 
Puh, så jag fick slita med mjölksyra idag. Inte nådigt!! Men skönt att känna att spurtvarvs-Anna finns där ändå och att jag kan skärpa till mig på sista intervallen (fjärde) trots att jag knappt hade styrfart över sista krönet intervallen innan. Och de där enminutrarna...de är brutala! Men tyckte ändå de kändes relativt bra. Vet inte om jag känt mig så bra på dem förr... Kanske veckan efter Sjusjøen, men då hade jag inte alls lika brant backe som dessutom bara tog 50-55 sek. Hmm...kanske fick ett gott besked från dagens pass ändå?
 
Fick slita på skjutvallen också. Första två skjutningarna (LS) jobbade jag inte alls bra. Jag kom inte alls ned i anspänning och hade noll kontroll på pipans rörelser. Jobbade såå mycket bättre på de sista sex serierna och fick med mig en bra känsla, men ändå några bom för mycket för att jag ska vara nöjd. Men just det där att komma ner i anspänning är en viktig nyckel för mig som jag alltid behöver jobba med. Det blev en bra påminnelse till mig själv idag. Riktigt bra sparring på skjutvallen också när vi sköt bredvid varandra på alla skjutningar. Här på Granåsen så hör man ju inte vad den andra träffar/bommar, men man hör ändå om man är först till skott eller hamnar på efterkälken. 
 
Ett otroligt bra pass blev det! Och jag hoppas att detta var precis vad min kropp behövde för att formen ska komma tillbaka. 

Kommentera här: