Allhelgona

Jag har samma inställning till allhelgona som jag har till alla hjärtans dag, jag tycker att det inte behövs en speciell dag/helg. Om man älskar någon kan man visa det alla dagar utom alla hjärtans dag. Om man saknar någon kan man tända ett ljus för den vilken helg som helst. Ungefär så tänker jag. 

Men av någon anledning så har jag denna allhelgona-helg tänkt mer än vanligt på personer som inte längre finns med oss. Jag vet inte om det är en slump eller på grund av att det är allhelgona. Det är ju något som man märker. Om man använder sociala medier det vill säga. Det går inte att undvika. Det är så många som engagerar sig i sina änglar i helgen. Det är väldigt fint, kan inte säga annat. Jag har aldrig varit vid någon grav på allhelgona. Jag tror inte jag kommer besöka någon grav på allhelgona. Men jag skulle väldigt gärna vilja besöka vissa gravar. Vilken dag som helst. När det passar. När jag har lust. Den dagen jag saknar som mest. Inte bara samma dag som alla andra. Ja, det är klart att man får gå dit när man vill, även idag. Som sagt, det är fint. Det är alltid fint att bry sig. 

Och jag verkar ju bry mig mer än någonsin just den här helgen. Förresten kanske jag inte skulle ha sagt aldrig. Man vet aldrig. 

Usch, jag vet inte om jag vill prata om det här. Tankarna spinner iväg. 

Avslutar här och nu med att skicka en kram till alla som den här helgen tänker på någon som de saknar. 

Kommentera här: