Frösötornet

Jobbigt att kliva upp i morse. Klockan ringde 07.15 men borde ha gått upp tidigar för blev försenad till vallen... Ibland tar saker och ting så lång tid på morgonen. Oftast när jag är trött. 
 
Precision 30+30 stod på programmet idag. Det gick ganska bra, trots att det blåste en del. Kändes väldigt ovant i början, men är ju ändå mer än 10 dagar sedan jag sköt. Landade på 483 poäng, stabilt, men hade nog önskat lite mer. 
 
Efter det drog vi till Frösön för att köra intervaller. För min del blev det två gånger upp till Frösötornet. Tog ca 13 minuter. Det kändes sådär i kroppen, men pulsen var bra. Snittade 92% på båda intervallerna. Normalt sett skulle jag väl ha kört 4-5 intervaller men jag håller nere intervalltiden och håller uppe kvaliteten. Det är en av delarna i mitt träningsupplägg i år. Vet inte vad Å tycker om så långa intervaller, även fast det bara var två stycken. Får fråga henne nästa gång jag pratar med henne. Det kändes lite konstigt faktiskt. Ville som stanna efter 4 minuter, hehe. Men då påminde jag mig om att långa backintervaller faktiskt har varit mina favorit-pass i alla år. Så körde jag på. Det var jobbigt, men det gick. 
 
I eftermiddag blir det en lugn klassisk tur med eleverna. De har hemmaläger den här veckan så min praktik kantas av det, rätt chill. Nästa vecka blir det mer jobb, då ska vi träffa de nya eleverna. Det blir kul!

Kommentera här: