Dagen efter

Igår åkte jag min fjärde förstasträcka på senior-SM-stafetten. Det blev också min sämsta. När jag var 18 år var jag trea på förstasträckan med två extraskott. Det var ett fantastiskt bra lopp. Sen stod jag över stafetten i två år och som sistaårsjunior var jag fyra på förstasträckan med fullt skytte. Förra året satte jag andra raka dubbelnollan på SM-stafett och lyckades vinna förstasträckan. Ett riktigt bra lopp. I år hade jag tre reservskott (sämst) och växlade som femma (sämst). Är det min utveckling som går åt fel håll? Kör andra lag bättre åkare på förstasträckan? Eller är de åkarna helt enkelt bara bättre? Eller borde jag satsa på en annan sträcka? 
 
Ja, det var lite dagen-efter-tankar. 
 
Dagen efter ja. Sjukt rolig kväll igår. Med de bästa snyggaste brudarna blir det alltid grymt. Behövs inga fler förklaringar.

Kommentera här: