Ett jättebra pass

Startade veckan med ett intervallpass. Hjärtat kände sig utvilat och tickade på i en väldig fart. Både på uppvärmningen och intervallerna. Men det är positivt. Förlängde vår 1,3km långa rullskidbana lite så det skulle ta fyra minuter. Startade vid parkeringen och slutade efter mållinjen, som jag annars inte brukar åka bort till, men det blir en liten extraslinga att köra dit. Körde första och sista varvet från start till sista backen under 3 minuter. Inte många gånger jag har gjort det. Ett bra tecken. Annars så kändes det...inte dåligt men inte heller jättebra. Helt okej liksom. Stum uppför, men ganska pigg annars. Det slet på kroppen att hålla så hög puls hela passet. Jag menar, när man snittar 92% redan på första intervallen, så undrar man ju om man ska orka upp så mycket högre... Men det gjorde jag! Ökade ett slag på intervall nr 2 och 3 och ytterligare ett slag till sista intervallen, landade då på 93%. Noterade då också en snitthastighet på över 20km/h, bra! Känslan var inte jättebra men passet i sig var jättebra!
 
Även skyttet var jättebra. Körde sedvanligt fyra serier A2 i uppvärmingen, fyra serier A3+ på intervallerna och fyra serier A1 i nedvärmningen. I stå lyckades jag få ner alla 30 prickar och dessutom snitta 24 sekunder på de fyra sista serierna. De två första serierna tog jag inte tid på men om min känsla stämmer så följde första serien snittet medan andra serien var lite snabbare. I liggande blev det dock några bommar. En på uppvärmningen, två på intervallerna och en på nedvärmningen. I ligg snittade jag 33 sekunder så det finns lite att ta på där. Känner mig effektiv och så vidare, men det borde gå att skjuta fortare. Väldigt nöjd med ståskyttet i alla fall, både i träff och hastighet. 
 
I eftermiddag ska jag köra styrka och löpning. 

Kommentera här: