Skönt med intervaller

Idag genomförde jag träningsårets första riktiga intervallpass. Har kört lite orientering och cykel med A3-puls förut, plus maxtestet då, men var ju sjuk ett tag så missade några riktiga intervallpass. Kunde nog ha börjat mindre hårt, men nej, skidåkarlivet är helt enkelt hårt.
 
Vallsundsbacken stod för motståndet. Plus motvinden. Tur att Anna var starkare på tvåan så hon fick dra genom den värsta motvinden, hehe. Jag kände mig väldigt stark på trean, det gick lite tyngre på tvåan. Men jag körde backen fem gånger så det är jag väldigt nöjd med!! Hade till och med bra tid på sista intervallen, så det var skönt! 
 
Trots att jag har bott här i snart två år så var det nog andra gången i mitt liv som jag körde Vallsundsintervaller skate. Har kört många stak-pass där men den enda gången jag skateat där tidigare var sommaren 2011 när jag var på "träningsläger" (yran) här. Då hade jag dessutom 6:or så kan tyvärr inte jämföra tiderna. Det hade varit kul! Borde nästan köra där på 6:or bara för att jämföra... 
 
I eftermiddag står löpning på programmet. 
 
Svar: nej, jag är tydligen inte sliten.

Kommentera här: