Lägerliv

Igår em hade vi skytte och löpning. Först ett rent skyttepass med lite övningar plus en enskottsstafett. Sköt överlag bra, 97% på övningen, 100% i andra skyttestafetten. Sabbade dock totala skjutprocenten rejält med bara 57% i första stafetten... 

Sen sprang vi runt fjället plus lite extrasvängar, 2h blev det för min del. Hade väldigt hög puls i början men när jag väl kom in i bra rytm så gick det bra! 

Idag på förmiddagen har vi stakat uppför backen från Idre by till Idre fjäll. Plus en sväng mot Nipfjället också. Intensiteten var A2 och intervallerna var 15 minuter. Planen var 3-5 intervaller. För min del gick de två första intervallerna väldigt bra, hade bra känsla och tiden gick fort! Men tiden började gå långsammare på tredje intervallen och när tröttheten kom efter ca 12 minuter så var jag helt körd sen. Fjärde intervallen var riktigt dålig och då kände jag att det var ingen idé att köra en femte intervall. Så jag vände hemåt och klassade till stugan. Skönt att stakningen fungerade så pass bra så pass länge ändå! Det är jag inte bortskämd med. Brukar kunna gå bra i typ 5-10 minuter, idag gick det bra i typ 40 minuter! 

Trivs toppenbra här i Idre!

Kommentera här: