Hej tisdag

Nu har jag avklarat veckans praktiska examinationer. Idag var det först "egen färdighet" då vi fick visa och förklara ett antal styrke- och rörlighetsövningar. Där fick jag G+ som var det bästa betyget så det får jag vara nöjd med! På eftermiddagen hade vi seminarium om träningsplaneringarna. Min rapport var godkänd, skönt! Så har varit en väldigt bra dag ur plugg-synpunkt. 
 
Vi hade även en väldigt intressant diskussion på seminariet, men tar den en annan gång. (Vilket påminner mig om att jag fortfarande inte lagt upp receptet på pajen, hmm...)
 
Dagens träning blev park-orientering på kvällen. Idag var det högre intensitet, var uppe i röda zonen på slutet till och med! Trots detta var jag en bit efter när jag kollade resultaten direkt efter målgång. Jag fattade ingenting, tyckte det hade gått jättebra, löpningen hade känts bra och jag mer eller mindre hade spikat alla kontroller. Men jag får väl bara inse att jag är en bit efter när det gäller löpning, även om det känns bra. Hjärta och lungor fick jobba i alla fall, så att det kändes! Ett bra pass! Och även om jag är missnöjd med resultatet så var det GRYMT roligt!! Om en vecka är det "riktig" orientering, det ser jag fram emot. 
 
Hittade förresten min kompass, tre timmar efter att jag hade köpt en ny. Så jäkla typiskt! Men kunde lämna tillbaka den utan problem. Och är så nöjd att jag hittade min, för den är verkligen grym! 
 
Sen är jag smått överlycklig över att lika fort som min "träningsmagsäck" försvann har den nu kommit tillbaka! Känslan när man blir hungrig två timmar efter man har ätit är faktiskt underbar. För då får man äta igen...hehe. 

Kommentera här: