Rekordtid

Som väntat så sprang jag på rekordtid idag, men det satt långt inne! 
 
Jag var rätt trygg med mig själv och öppnade därför väldigt avslappnat. Efter ca 3km kollade jag på klockan och hade 172 i puls. Då började jag fundera på vad jag höll på med egentligen... A2-puls??? Men sen tänkte jag att de tre gånger tidigare jag har sprungit den här milen så har jag blivit väldigt trött andra halvan av loppet, så tänkte att det kanske var bra att inte springa så fort i början!
 
Och så rätt jag hade!! De fem första kilometerna till Abborrbacken är ganska lätta och där hade jag varit lugn. Inte särskilt bra tid heller. Funderade på om jag verkligen kunde slå mitt rekord. Funderade på om jag verkligen är tillbaka från min dåliga period... Kändes bra uppför första branten och andra delen av backen, som är lite mindre brant, där står alltid pappa m.fl och hejar plus att de spelar så bra musik, så man blir väldigt taggad!! Där vände mitt lopp! Förutom lite illamående så gjorde jag en riktigt bra andra halva. Efter 8km ligger Karins backe, som jag alltid hatar och tycker är det värsta jag gjort, men idag var jag pigg där! Och sprang om massa människor! 1km-skylten kom inte långt därefter och då är det bara att spurta, det är så skönt för det är nästan bara nedför därifrån! Där insåg jag också att jag faktiskt skulle slå rekord! Och när jag passerade mållinjen så stod klockan på 53 minuter! Målet var att gå under 55 så det klarade jag ju lätt! Jag sprang ifrån förra årets tid med 2,23 på andra halvan!! Låg 5 sekunder efter där. Så egentligen gjorde jag ju inget dåligt lopp första halvan heller, men det var väldigt lugnt, kontrollerat, avslappnat.
 
Känns otroligt skönt att jag får ett sånt här besked efter min tunga period! Rekord med mer än 2 minuter! Sjukt nöjd! Nu kan jag säga att jag är tillbaka på riktigt. Skulle vara jätteskönt om jag fick visa det när vi ska köra kombrace på tisdag. Det är lite tajt inpå denna tävling, men å andra sidan kör vi ju två-tre dagar i rad på vintern, så det är bra att vänja kroppen vid det!
 
Nu väntar vi på den traditionsenliga pizzan innan jag åker med familjen till Arlanda där jag kommer få vänta några timmar på mitt flyg som går 20.50. Blir en sen kväll och imorgon bitti är det träning som gäller. Pang på bara!

Kommentera här: