Tuffa intervaller

Ytterligare ett tufft intervallpass avklarat! Det känns fortfarande väldigt bra, vilket är otroligt skönt! Det är nu bara drygt två veckor till tävlingspremiär ju! 
 
Dagens pass var A3+ skate komb. Vi började passet med en liten skytteövning. Semifinal och final, bäst skytte vann, vid lika avgjorde hur "effektivt" man hade skjutit. Med andra ord, hur snabbt man hade skjutit. Jag lyckades skjuta 00 i semifinalen, dessutom snabbast i mitt heat, så finalplatsen var klar! Där har jag ingen aning om vad som hände, det var nog nåt med vinden, där blev mitt skytteresultat 33 så det var ju rätt så värdelöst. Kom sist i finalen men ändå en tredjeplats. 
 
Efter det fick vi värma upp lite mer innan det var dags för 5x4minuter A3+ komb. Jag var väldigt pigg i kroppen på fyra av fem intervaller. På fjärde intervallen hade jag en liten dipp, trodde att jag kanske hade blivit trött men på femte så var benen med mig igen och ville åka fort. Jätteskönt att känna att man har farten i kroppen. Dessutom drog jag på mig mindre mjölksyra än normalt, och det är ju alltid skönt! Det bästa var ändå att jag orkade hela vägen. Okej, nu var det bara 20 minuter aktiv intervalltid, men ändå. I måndags var jag slut efter 10 minuter. Så det går åt rätt håll. Till vintern vill jag orka i kanske 50 minuter också, men det kommer väl.
 
Skyttet gick väldigt upp och ner, det blåste byigt och stundtals väldigt mycket, så mestadels var det därför. Två liggskytten så slutade det blåsta, vilket jag inte var uppmärksam på och sköt 22. De andra liggskyttena sköt jag 100 så jag minns dem och glömmer de andra... Sående var precis lika upp och ner, där blev resultatet 02200. Samma där, jag tar med mig de bra serierna och glömmer de dåliga. Jag vet ju att jag kan skjuta! Och efter idag vet jag att jag kan skjuta med väldigt hög puls också! Otroligt viktigt inför stundande säsong. 
 
Där var vi klara med skyttet, men inte med intervallerna. Utan nu återstod det värsta: 4xlångbacken. Det stod 1 minut på programmet, men det tog ca 1,30. Och det var uppför uppför uppför. Tjejerna fick starta efter första platta partiet, så vi behövde inte åka den brantaste delen. Men det var nog brant ändå kan jag ju säga! Hoppskate uppför första partiet, ett parti på treans växel, och sen en lång bit på tvåan. Den där sista långa biten var LÅÅÅÅÅNG! Och mjölksyran sprutade, jag var så stum så jag visste inte hur jag skulle orka fyra gånger. Men det gjorde jag! De två sista med rejäl andnöd... Medicinen var på stadion så jag fick klara mig med det som redan fanns i systemet. Jag kämpade ordentligt och det blev ett otroligt bra mjölksyrapass!!
 
Det är så skönt efteråt! Och dagens pass gick väldigt fort, även om klockan tickade förbi 2 timmar. Så otroligt skönt efteråt! Och med en så god känsla i kroppen så är det bara ännu skönare! 
 
Nu gäller det bara att förvalta denna känsla i två veckor. Finputsa på teknik-detaljer när vi går på snö. Samla överskott. Hålla muskulaturen fräsch. Komma i form helt enkelt. Men den känslan jag har nu...det är ganska nära en form faktiskt. Närmare än jag har varit sen precis innan rullskidskytte-SM, som är den enda gång jag känt mig i form detta träningsår. Åh, det är sån skön känsla!!

Kommentera här: