Positiva saker

Livet vänder till en mer postiv vinkel! 
 
1. Åkte klassiskt i Grönklitt idag. Först hade jag rejäla problem med frukosten, så jag sa att jag skulle åka så länge jag orkade. Gick riktigt lätt första 2-3 varven på en slinga som var knappt 2km uppskattningsvis. Gick så lätt att jag åkte på och fick upp pulsen, trots att jag sa åt mig att jag skulle trötta ut mig själv rejält. Förstås gick det riktigt tungt några varv sen... Men på slutet kom jag igång igen och klockan stannade på 1,25, vilket jag är väldigt nöjd med. 
 
2. På vägen hem från Grönklitt åkte jag förbi Orsa Outdoor och hämtade mitt gevär med nybäddad stock! Borde iväg och skjuta in den i eftermiddag men jag hinner nog inte innan skidskyttet. Hinner/orkar... Jaja. Ska i alla fall skruva ihop det sista i eftermiddag. Den är skinande blankt röd, jättevacker. Känns fortfarande i hjärtat dock att jag knäckte min älskade vän. Men jag har flyttat över kindstödet från den, så lite av den finns kvar. Och Göran på Outdoor skulle försöka laga den så jag kan ha den som reserv i framtiden! Låter bra. 
 
3. Det snöar! Och den här gången kommer nog snön ligga kvar! Det har fallit små flingor i tre dagar nu, men det blir som nästan ingen snö. Idag var flingorna större, som tur var, så snart ser man nog inte gräset längre! 
 
4. Läste precis att det finns 1,5km inklusive skidskyttestadion konstsnöslinga i Hemus! JIPPIE! Stod dock att det bara var klassiskt tills vidare, det lät mindre bra men vi får se. 
 
5. Älskar mina nya hörlurar! Har haft ett flertal hörlurar sen jag fick en iPhone för två år sen och allihopa har mer eller mindre gått sönder efter ett tag, så nu var det dags att skaffa nya! Så jag fick pappa att beställa ett par åt mig samtidigt som han beställde annat från Apple store, och jag fick de nya, Earpods eller vad de kallas. Helt underbart sköna! Älskar dem! 
 
Annars så har jag som sagt lite problem att äta. Min magsäck har blivit väldigt mycket mindre under magsjukan och det är halva portioner som gäller. (Vilket är ungefär vad en normal person äter.) Så tills vidare anpassar jag träningen efter hur mycket mat jag kan äta. Så att jag inte tränar mer än jag äter och får obalans. Det är i såna här lägen som man inser hur mycket man äter egentligen. Och hur viktigt det är att äta! Vet inte riktigt vad jag ska träna imorgon, har inte fått plan än, men oavsett så kommer morgondagens träning också vara beroende av hur mycket jag klarar av att äta till middag ikväll och till frukost imorgon. Lunchen idag gick okej, åt mindre än vanligt med kompletterade med två knäckebröd. Nu är jag proppmätt och kommer nog vara så resten av dagen, typ. 
 
Har ett undantag i min kostförändring också: när det är mer än 2 veckor till nästa viktiga tävling så är det tillåtet att äta vad som helst. Vilket betyder att jag tagit efterrätt två kvällar i rad, åt mycket smör på mackan idag och även imorgon får äta vad jag vill. På lördag är det 2 veckor till nästa tävling så då är det restriktioner på maten igen.

Kommentera här: