Citat ur Greveholm -96

2012 var riktigt bra, men inget, absolut inget, slår 96:an! GOD JUL!!!
 
Kom ihåg skånsk dialekt på allt också!
 
- Hur ska du ha det nu då? Ska den va stängd eller öppen?
- Tryck! På! Knappen!!
 
- Ja, det är bra Lillan, om du övar lite till så kan du bli väskryckare!
 
- Ska jag lägga dem framför dina fötter?

- Åh nej, duken! Leif, stå inte bara där, gör nåt!
- Vadå?
- Ja, det vet väl inte jag! Det är ju du som är ingenjör!

- Sten-Åke, hej! 
- Tvärt om...
- Var det inte jag som var Sten-Åke?
 
- Hur fort går den här då?
- Jag har vart uppe i 53 en gång, men då hade jag medvind, och så var jag kissnödig!
 
- De har ju byggt ihop råbåten!
- Råbåten vadå?
- Kommer du inte ihåg, råbåten, greven, för 200 år sen?
- Åh nää, inte den råbåten, vad gör vi nu?
 
- Sluta andas! Du blåser ju bort mina pilar!
- Det är inte du som är dålig, det är jag som är bra!
 
- Ni ljuger, det ser jag på er!
- Va, syns det?
 
- Är det här nån slags tävling, eller? Smartast på Greveholm?
- Lugn Ivar, sisten får tröstpris!
 
- Vad gör du?
- Jag skulle bara se om det var låst!
- Såg du nåt?
- En jättestor nyckel!
 
- Tanken var att jag skulle tänka en annan tanke, men så kom jag och tänka på den tanken jag inte skulle tänka!
 
- Bokhyllan Leif.
- Men såna finns ju redan... Bokhyllan Ivar, inga fula märken, står direkt på golvet!
- Ja, men då behöver du ett golv, det behöver inte den här!
 
- God jul, finns det några snälla barn här?
- Hej pappa, du kan lägga paketen här, så kan vi själva välja vad vi vill ha!
- Jaha! Det var sista gången jag var tomte! 

Kommentera här: