>Ryggen

Som vanligt när jag är hemma blir det inte mycket tid för datorn. Föredrar att spendera min korta tid i Mora med nära och kära :-)

Har ägnat tid åt träning också. Sprang coopertest igår. Nöjd med det! 14,04 blev tiden, bland det bästa jag har sprungit och jag brukar göra bättre test på hösten, så jag är nöjd. Kunde ha pressat lite mer sista kilometern, men jag var trött då.
Men när jag kom hem var det inte kul att vara jag. Mitt årliga "bryta-ryggen-moment" var bockav och jag fick njuta av att ligga i sängen hela eftermiddagen. För att sedan inte ta mig ur sängen.
Ett andra pass för dagen var bara att glömma, det blev att halta till Mora Parken för att fotografera och halta hem.

Äsch, så farligt är det inte. Jag hade såhär när jag började träna förra året också och det gick över fort. Så nu ska jag bara stretcha lite extra och ta det försiktigare några dagar för att sedan vara helt återställd och kunna träna som vanligt igen!

Dagens 3timmars cykelpass blev förkortat till 2,20 men med lika mycket berg som det stod på programmet. Kände mig nöjd efteråt, men där och då var det fruktansvärt. En timme utan ryggont fick jag i alla fall!
Nu är det dags för gårdagens styrkepass, som antagligen blir lite lugnare än vanligt med fokus på styrka för ryggen.

Kommentera här: