>Sverigecup-diplom

Packade upp mitt Sverigecup-diplom idag. Det var andra året i rad som jag segrade i Sverigecupen och jag har nu två nästan likadana diplom för det.

När Ingemar Arwidsson inledde Swecup-utdelningen i Östersund i lördags, sa han något klokt. Något som gjorde mig varm in i hjärtat, något som stärkte mitt självförtroende. (Jag kan tyvärr inte citera ordagrant, men jag försöker innefatta allt han sa.)

- "Sverigecupen är något som pågår under lång tid. I den är det ingen enskild vindpust, dålig dag eller vallamiss som gör det. Den som segrar här har gjort förtjänt av det under hela säsongen."

För det första var det sååå skönt att höra efter fredagens tävling då jag både hade sämre skidor och otur med vindarna.

För det andra så har jag faktiskt vunnit två år i rad. Alltså har jag varit bra under två hela säsonger. Känns ganska bra faktiskt!

Kommentera här: